Quina linia?

En aquesta etapa primerenca, s’intenta crear un ambient en què el nen petit se senti protegit i segur i, així, pugui desenvolupar al màxim els seus sentits i la seva pròpia expressió. L’espai físic del grup de joc imita l’entorn de la casa, dissenyat a una escala més petita perquè s’ajusti al tamany dels infants. Les parets són de color rosa, groc o ataronjat. No hi ha colors estridents. Les joguines són de materials naturals, com ara fusta, roba, llana, cera… Acostumen a ser molt senzilles per estimular el joc imaginatiu.

L’objectiu primordial d’aquesta etapa és l’estimulació dels sentits i la imaginació, i l’enfortiment de la voluntat. No es realitza cap ensenyament específic de lecto-escriptura, que es reserva per a l’etapa escolar. Es potencia la convivència dels infants de diferents edats amb la finalitat d’estimular el sentit social i de cooperació. S’alternen les activitats d’expansió (joc lliure, cançons…) i les de concentració (contes, esmorzar comunitari, activitats manuals…)


Cada dia se segueix un patró bàsic d’activitats:

– Rimes, jocs de dits i contes que desperten en l’infant el seu món de fantasia però per a ell ben real.

– Rotllanes, jocs motrius i escenificacions que permeten a l’infant d’acostar-se a allò que és viu en la natura en cada època de l’any.

– Celebració de les festes populars que dóna l’oportunitat a l’infant de viure els ritmes estacionals els quals li donen una “respiració” entre la concentració hivernal i l’expansió estival i, alhora, la seguretat que suscita la repetició any rere any de les mateixes festes. Els aniversaris mereixen una celebració especial. Un seguiment continuat del ritme es manifesta en totes les activitats, però molt especialment en la taula d’estació a la qual es dedica un espai en cada grup.

– Activitats artístiques i manuals com ara dibuixar, pintar amb aquarel.les, modelar amb cera, fer pa i treballar la llana, permeten a l’infant de prendre contacte amb el món adult de les activitats artesanals, fent l’experiència de la tècnica.

– Joc lliure, gràcies al qual l’infant pot triar els materials per a crear els seus propis jocs i desenvolupar la seva fantasia. És molt important que es trobi en llibertat i que aquest fet es repeteixi cada dia. L’activitat que els nens duen a terme a través d’aquesta tasca fa que, quan arriben a l’etapa escolar, estiguin molt motivats per a l’aprenentatge.


Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s